Ambientada na Francia do século
XVIII, “O perfume” adapta o libro homónimo escrito por Patrick
Süskind, contándonos a historia de Jean Baptiste Grenouille, un
xoven perfumista. O protagonista é presentado co seu nacemento, nun
dos barrios máis pobres de París rodeado de basura e desperdicios
de pescado, e rexeitado pola súa nai nada maís nacer; como un
pequeno preludio do que veremos no resto da película, amosásenos xa
a importancia dos olores e o
amor (ou a falta de este) na súa vida.
As autoridades fanse cargo de el, e o mandan a un orfanato, onde
crece rodeado de hostilidade e de desconfianza debido á que carecía
por completo de olor, aínda que a cambio está dotado dun sentido do
olfacto extraordinario. Anos despoi, tras traballar curtindo peles,
consegue ser o aprendiz do perfumista Baldini, quen lle ensina a
destilar esencias e crear perfumes, pero Grenouille vive obsesionado
en atrapar todos os aromas, concretamente, o das mulleres.
Ambientada en pleno Antigo
Réxime francés, na película podemos ver reflexados distintos
elementos da sociedade estamental: a extrema pobreza e as lamentables
condicións de vida do terceiro estado a través da vida de
Grenouille, en contraste cos luxos, como os perfumes, da nobreza, que
pode verse perfectamente representado na familia Richis. Tamén
podemos apreciar a funcionamento dos gremios, como o dos perfumeiros
que le ensinan ao protagonista, en Grasse, outra forma de obter
fragancias) e o auxe da burguesía, como vese grazas ao personaxe
Baldini. Ademáis, tamén vese representado o poder da Igrexa a
través da figura do bispo, como influenza e asusta á población ao
asociar co demo os asasinatos cometidos por Grenouille;
e a loita das crenzas relixiosas contra a razón, como vemos cando
reúnense os nobres para debatir sobre como proceder ante os
asasinatos.
Giuseppe
Baldini
era un perfumista en París que tivera moito éxito nos seus inicios,
pero que no momento no que o coñece Grenouille o seu negocio está
en clara decadencia. Aprovéitase da habilidade do protagonista para
revitalizar o seu negocio, a cambio de ensinarlle a este como crear
perfumes. Cando Grenouille márchase a Grasse para aprender novas
técnicas.
Antoine
Richis é
un membro da nobreza en Grasse. O máis importante para él é a súa
filla, Laure. Cando comezan os asasinatos descobre que Grenouille
quere matala, polo que o seu papel no filme é intentar capturalo.
Laure
Richis é
a bella filla de Antoine Richis, e unha das mulleres cas que
Grenouille obsesiónase e remata matando. É curioso como a pesar de que a película xira en torno á obsesión de Grenouille cas mulleres, a película está lonxe de pasar o test de Bechdel. E non soamente iso, senón que as personaxes femininas cun mínimo de relevancia aparecen hipersexualizadas (non creo que me equivoque se digo que aparecen máis planos do peito da primeira vítima que da súa cara) e idiotizados, miremos a Laure, que non é mais ca un trofeo que se disputan o seu pai e Grenouille.
No
filme aparecen varios elementos anacrónicos, como cando finalmente
Druot é condeado en lugar de Grenouille e é aforcado, na plataforma
na que se atopaba ábrese un oco, de forma que o acusado falece
inmediatamente porque rómpeselle o pescozo. Esta técnica non foi
introducida en francia ata o século XIX, ata ese momento o acusado
morría aforcado. Tamén estaría mal o feito de que véase depilada
a Laura Richis na escea na que sae da bañeira, xa que habería que
esperar ata os anos 60 para que a depilación feminina estendérase.
Outros erros de menor importancia (e só visibles para os duros e
atentos críticos de imdb) son a aparición dunha especie de
lavanda que non sería descuberta ata o século seguinte; e a dun can
pequinés que non chegaría a Europa ata mediados do século XIX. Hai
elementos, como os fogos artificiais, que poden parecer fora de
lugar, pero existe constancia de que chegaran a Europa no 1258, aínda
que non sería ata o século XIX cando conseguiríase engadirlles a
súa cor.
O
perfume é unha película que nalgúns momentos pode chegar a
facerse algo lenta, tal vez debido aos escasos diálogos, pero sin
duda compensado pola habilidade de o directos ao transmitirnos olores
a través de imaxes e a gran historia que conta.
Moi chuli guapi
ResponderEliminar